Tanpa Kata

Berjaga saya malam2 begini.. Takde tujuan, tangan gigih melipat kertas origami pelbagai warna buat gantungan di sudut bilik. Firasat saya menggambarkan bahawa akan ceria sedikit bilik tidur ni dengan warna warni burung jinjang tu nanti..

~Saya di landasan baru yang tak siapa tahu.. Keluar dari dunia lama yang saya sendiri rela tinggalkan.. Perlahan2 saya mula berjaya mengikut rentak hidup baru ni. Buat mereka yang tercari2 di mana saya, mendoakan saya, mengingati saya dan segalanya.. Saya kembalikan semua itu pada kalian juga dan memohon agar Tuhan memberkati kita semua. Mohon maaf kerana kini saya masih di tempoh perawatan bukan sahaja dari segi zahir tetapi juga batinnya juga.

Harapan saya umpama gantungan origami si burung jinjang yang berwarna warni. Selebar lipatan sayap agar dapat menggapai semua impian baru.. Kerana yang lama itu sudah saya padam dan saya kini adalah lelaki bersayap yang tidak bisa terbang tetapi mampu berlari laju..

P/S: TUHAN ADA BUAT KITA..

No comments: