It’s Getting Hot In Here!!



selamat pagi.. wahh pagi2 da berblog-ing.. bukan atas dasar ape nak menulis pagi ni.. cuma nak share sikit berkaitan entri sebelum ini ryu telah mendapat mesej peribadi.. mungkin itu cuma terjemahan secara jujur aku terhadap seseorang.. so, sebagai manusia yang normal kita hendaklah menerima sebarang komen orang lain terhadap diri kita.. am i right?

takkan lah orang jahat aku nak cakap baik?? dan orang baik aku akan cakap jahat?? betul ke tuh?? tapi untuk makluman sekalian mahkluk, aku tak memperjahatkan dia seperti watak antagonis dalam filem.. aku tidak sadis seperti itu untuk menilai seseorang.. apa yang aku katakan ialah jujur dengan apa yang aku lihat dan orang lain juga rasa.. memang da mulut kau macam tuh?? aku nak buat survey pun boleh.. dalam sepuluh orang mungkin.. ini mungkin ya (jangan salah tafsir pulak) dalam sepuluh, mungkin (nak ulang lagi ke?) mungkin lapan persepuluh akan cakap perangai dia begitu.. so what??

you can't be yourself if you don't know, understand, and accept yourself first. It should be your primary goal to find this out. try to take time to yourself and contemplate your life and choices. so jangan hanya kerana kata2 aku sebelum ini, dia yang dimaksudkan cuba untuk memecahkan cermin diri sendiri.. tak luka ke dik??  azab!! marylin monroe sendiri pun dapat je terima kritikan dari semua pihak ketika beliau menyanyikan lagu selamat hari lahir buat presiden amerika ketika itu.. belajar terima  diri sendiri.. kerana pandangan orang lain itu penting.. kemudian muhasabah diri! tapi kalau tak boleh terima, persetankan saja.

and so... the fact is, it really doesn't matter. It's impossible to be yourself when you're caught up in wondering "do they think I'm funny? does she think I'm fat? do they think I'm stupid?" to be yourself, you've got to let go of these concerns and just let your behavior flow, with only your consideration of others as a filter — not their consideration of you. besides, if you change yourself for one person or group, another person or group may not like you, and you could go around in a vicious cycle trying to please people; it's totally pointless in the end, and it leaves you exhausted. however, if someone you trust and respect critiques aspects of who you are, feel free to judge (honestly) whether or not it is accurate instead of accepting or dismissing the critique unconditionally.

then.. just be honest and open to yourself dear!!


P/S : BTW.. MY REAL NAME IS NOT RYU HAZMIE! SO??



Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

No comments: