Aku Dan Aku, Gigih Dan Malu


Hah nasib baik la line elok mlm ni.. kalau tak mau je aku terjun dari balkoni umah.. bosan kot.. hujan pulak malam ni.. tatau nak buat ape.. nak tido mata ni segar je lagik.. nak kuar takde kawan.. malah taman ni pun da sunyi tanpa penghuni.. maklumlah musim cuti semester semua balik kg, sunyi je. tapi macam satu alam semesta ni pulak yang cuti.. 

baru je beberapa ari lepas aku bersesak dgn org ramai kat kfc.. arini da kosong.. nasib tadi punya pasar malam masih ramai org.. next week pergi pasar malam mesti da sunyi.. siap boleh buat floor pattern lagi kat jalan pasar malam tuh! inilah yang biasa terjadi setiap kali cuti semester.. pekan kecil yang aku tinggal ni hanya akan meriah oleh para pelajar jahh! kalau pelajar takde, kedai makan pun tak bukak!! makan kayu lah aku!!

cakap pasal kfc tadi aku ade cerita nak kongsi.. ceciter.. ceciter.. hahahah.. aku baru je pergi kfc seorang diri dua ari lepas.. gigih sorang2 pergi.. nak dipendekkan cerita sampai je kat kfc, mak oooiii ramainya manusia.. aku pun gigih lagik beratur.. sampai turn aku nak order.. aku pun cakaplah aku nak ape.. tgh je pekerja kfc tuh susun2 ayam kat pinggan, aku pun bukak wallet.. >>>>

hahahahahha nak tau ape yang terjadi?? dalam wallet aku tuh cuma ader seringgit sajer!! siriyes seringgit je yang ader!!! =.= aku tanye kat pekerja kfc tuh:

 ryu: maaf ya, kad boleh guna?

pekerja kfc: boleh tapi kaunter tengah je encik..

ryu: maaflah sebab sy takde cash money.. :)

pekerja kfc: encik tunggu sekejap ya..

dia pun cancelkan ape yang aku order tadi dan pergi ke kaunter tengah.. dia masukkan senarai yang aku order.. aku bagi dia kad tuh.. malangya... bukan kad aku tak boleh guna TETAPI!! mesin tuh yang tak boleh guna!! sentap bila kawan sekerja kfc tuh cakap mesin tuh da rosak!!!

ooooo no!!!!! aku dengar ade dengusan kat belakang!!! aku pusing belakang.. mak oooiii macam artis nak buat press conference pulak rasanya.. semua mata memandang aku!!

ryu: maafkan saya ya.. *senyum :) 

aku pun pandang pekerja kfc...

ryu: awak, boleh tak letak ketepi dulu.. nanti sy datang bawa cash money..

pekerja kfc: *senyum.. angguk

aku gigih keluar dan pergi ke bank terdekat!!! keluarkan duit dan pergi beratur semula.. nak potong Q aku tak sampai ati sebab kat depan tuh ade dua keluarga dan kanak2.. sabar jelar.. tapi cukup buat pengajaran kat aku.. pergi makan bawa wang tunai!!! dan cek wallet dulu!!!




P/S : AKU MALU SEBENARNYA MASA TUH!!:P TUTUP MUKA!




Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

1 comment:

LuMos mAXimA said...

alamak..maluuuuu~