Nak Main Salji

hurmm da sampai pun penghujung bulan disember.. setiap kali tiba bulan disember mesti tak suka.. tak suka.. tak suka.. bulan ni banyak perkara yang menyebabkan kita rase sedih.. rindu lah.. ting tong la.. gembira la.. macam2 ada!!



tapi paling best tentang bulan disember ialah bila tibe musim salji turun..  hahaha.. negara kita ni takde salji.. kalau nak men salji sila keluar negara ya.. jangan la pulak pergi ke indonesia atau afrika.. memang la takde!! sampai lebam pun takkan jumpa..

tapi jika takde bajet nak keluar negara ape kata main salji dalam peti ais kat umah je.. jimat dari segi kos perjalanan, makanan dan banyak lagi.. plus boleh main salji sambil makan ape sahaja yang ade dalam peti ais tuh kan.. hahaha!!




pengalaman pertama bermain salji bila keluar negara beberapa tahun dulu.. memang syok.. orang lain pelik tengok aku main salji.. da macam beruang kutub je.. tergolek2 atas jalan raya main salji.. hahaha. peduli ape.. yang penting seronok..



tapi seperti cakap orang dulu2.. ujan emas di negeri orang ujan batu di negeri sendiri.. baik negeri sendiri lagii kerana disinilah tumpah darah tanah airku.. cewah!!!



1 comment:

buFFstaR said...

like like like~