Kongsi Satu Rasa



bersawang da blog neh! punyalah bz tak sempat nak tulis ape2.. hurmmm.. setelah memberi fokus kepada tugasan selama hampir 2minggu ni.. tibe2 terlintas di hati kecil..>>




adakah kita ada membuat orang disekeliling kita tersenyum?? adakah kita mampu memberi keyakinan, kebahagiaan, kesenangan, kegembiraan, keceriaan dan keindahan dalam kehidupan mereka?? apakah sumbangan dan bakti yang dicurahkan pada mereka disekeliling kita.. apakah ilmu yang tidak seberapa ini cukup untuk dikongsikan bersama??






adakah kita cukup baik untuk memberikan kebaikan kepada orang lain.. dimana perasaan itu harus dikongsi.. sebagai manusia biasa.. sesuatu yang indah itu harus dinikmati bersama.. semoga maju jaya!! SENYUM JER.





oleh itu kita disarankan agar tidak bermegah dengan ilmu yang ader.. kerana ilmu yang sekecil zarah itu bukan dimiliki oelh kita sebagai manusia.. '"carilah ilmu kerana ilmu itu ada dimana2 sekiranya benar dicari dan kongsikan ia melalui jalan kebaikan" 



pengalaman juga mampu memberi kita pengajaran.. kebaikan dan keburukan dari pengalaman mampu membuatkan kita lebih matang dan membuka mata agar apa yang dilihat tidak hanya melalui mata.. ~lalalalaa..

No comments: