Mencari Tempat Mengadu!


Seringkali kita dihadapkan dengan dugaan dalam sepanjang kehidupan ini.. betul tak? setiap orang tidak terlepas diberikan cabaran. cuma masalahnya bagaimana kita nak atasi dan berhadapan dengan situasi begitu.. adakah setakat berdiam diri? atau membiarkan sahaja.. malah adakah patut kita lari?? saya rasa itu tidak mungkin.. setiap yang datang perlu ditempuh.. mulakan dengan senyuman.. saya bersyukur kerana punya teman yang sudi mendengar dan memberikan pertolongan. terima kasih.. saya bersyukur..


sebab itulah kita perlu mempelajari erti sabar.. jika kesabaran itu tidak kuat dalam diri pasti berlaku sesuatu yang buruk.. yang buruk menjadi lebih buruk.. errr seumpama mimpi buruk tu! selain dari berusaha dan mencari ikhtiar, jangan lupa hanya padaNya tempat kita mengadu.. kerana Dia juga yang memberikan dugaan pada kita supaya kita tidak lupa padaNya ketika susah atau senang.. :)

oklah berhenti merepek panjang2.. saya nak cerita bahawa tak lama lagi semester baru akan bermula.. kawasan perumahan saya yang memang majoritinya didiami pelajar pun dah mula bising.. bakal pendidik ini semuanya sudah pulang dari bercuti panjang.. semua sibuk kembali awal untuk mengemas rumah, mencuci dan sebagainya sebelum kelas bermula.. 

saya pun tak ketinggalan nak kemas rumah jugak.. walaupun saya bukan lagi pelajar.. tapi sebab nampak jiran2 mengemas rumah saya pun terpengaruh.. hahahah.. nampak sangat rumah tu bersepah masa student cuti.. aiiissshhh! =.=




P/S: HUTANG BUDI DIBAWA MATI.. NAMA DIKENANG WALAUPUN MATI..

Yes!! We Can Grow Up Together!!

No comments: