Kepercayaan!!


salam.. untuk entri kali ini saya mahu melahirkan satu keresahan yang terbuku.. sebelum lebih teruk ada baiknya saya menitip disini kan.. bak kata orang, luahan itu penting untuk mengelak dari pendam perasaan kerana takut suatu hari nanti meletop.. hahahah kalau meletop macam bunga api masa sambut tahun baru tu elok jugak ditengok kan!

baiklah topik yang saya nak kongsikan ini ialah kepercayaan.. iaitu betapa sukarnya kita nak memberi atau menanam rasa percaya terhadap orang lain mahupun mendapatkan kepercayaan dari orang lain kepada diri kita..

hmm.. kepercayaan dimana seseorang menaruh kepercayaan terhadap sesuatu perkara dan disertai oleh perasaan pasti atau kepastian terhadap sesuatu perkara berkenaan.. ini yang saya ambil dari wikipedia..  ia sentiasanya melibatkan penekanan, penuntutan, dan jangkaan daripada seorang individu mengenai kebenaran sesuatu. Kebenaran yang dituntut itu mungkin sahih, dan mungkin palsu secara objektif, tetapi bagi individu yang berkenaan ia adalah sahih.

jadi bagaimana untuk memberikan kepercayaan dan meraih kepercayaan dari orang lain?? hmmm.. kejujuran dan keihlasan.. mungkin.. masa.. mungkin..  


P/S: UDARA TIDAK DAPAT DILIHAT, TAPI BOLEH DIRASA..


Yes!! We Can Grow Up Together!!

1 comment:

Akma Che Oms said...

hi!lama dah tak baca ur post either awk x post any entry or sy yg da lam xsemak blog...
nak cakap gak pasal kepercayaan..de dua benda bout kepercayaan ni...satunya ia ssh utk wujud samada memberi atau mengharap sebab kita xpasti...1 lg ia ssh utk wujud kerana pengalaman silap...