Panggilan Pulau.. Mencari Duyung!!


dan.... untuk sekian kalinya aku sampai lagi ke utara semenanjung malaysia.. hahaii.. kali neyh berseminar pulak.. motipp sebenar nak cari anak raja.. kenapa sejak dua menjak ni aku sibuk nak cari anak raja?? raja mana?? raja kapoorr?? hah nak tau, kenalah tunggu entri seterusnya okeyh!! elemen suprise tu perlu ader!!

penat menggedikkan diri sepanjang highway siang tadi.. maklumlah cuti sekolah.. jalan pun sesak.. semua orang sibuk nak balik kampung la, bercuti la, kawen la.. kat R&R pun da boleh buat majlis kawen aku rase.. pelbagai rombongan ader.. dari johor nak ke kedah.. dari perak nak ke melaka.. dari penang nak ke perlis.. segala macam!! indahnya rakyat malaysia kan!!

yang penting!! aku datang utara neyh sibuk melantak jer! lupakan berat badan buat seketika.. *bersalah pada perut!! ehh!! makan tengahari sotong bakar di kepala batas memang syok.. then minum petang.. eh nama je minum petang tapi menunya laksa utara!! siap dengan satay ayam segala bagai.. amek kau!! destinasi minum petang kat kuala kedah sementara menunggu feri dari langkawi..




hah??? langkawi?? ya langkawi.. pulau lagik!!! aku baru je balik dari pulau manukan... pulau redang.. sekarang pulau langkawi pulak!!! gigih tak?? motipnya jugak nak cari ikan duyung.. tapi tak jumpa2.. sedeyh!! bukan ape saje nak berkenalan dengan ikan duyung.. sebab nak tau ape nickname ikan duyung kat facebook senang nak add!! hahaahah.. *lawak ke.. huh! =.=

sayang Malaysia.. tempat tanah tumpahnya darahku.. indah negara kita mungkin dengan budayanya.. juga kerana makanan dan adat resamnya.. serta juga rakyatnya... abaikan kisah2 yang sibuk dijaja merata akhbar.. lupakan seketika.. kembali ke dasar: kita satu negara.. ini je negara yang kita ade.. bumi ini juga hak kita.. indah kan.. :)



P/S: OKEYH NAK TIDO.. NAK MIMPI JUMPA DYSEBEL :P


Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

1 comment:

sya hassan said...

woah ini ronda2 360 darjah ke hape?? hehe

langkawi..!! dah lame b'cita2 tggi nak p sne tpi xsmpai2 lagi.. sob3