Ada Kalanya.. Ketika Waktu..


titisan hujan yang mengalir di kaca tingkap mengasyikkan aku.. satu per satu ianya jatuh sambil gerakannya itu seolah2 berirama.. manakala bunga di luar yang basah seakan gembira disimbah hujan.. khusyuk aku melihat sehinggakan tanpa disedari sejuk mula menyelimuti tubuh.. aku mencapai shawl dan membaluti sekujur tubuh ini.. sedangkan jari jemari ligat menari diatas keypad.. aroma teh strawberi panas begitu menyenangkan.. terasa senang jiwa ni.. tapi seolah membawa aku jauh ke masa lampau.. setiap nafas yang aku sedut seolah aku mencium sejuta haruman kenangan.. huhu.. (jiwang tak entri kali neh??) =.=


aku teringatkan seseorang yang telah pergi.. malah pemergiannya tidak akan pernah kembali.. kecuali di dalam mimpi.. aku sering bertemu dengannya di dalam mimpi.. dia tersenyum.. dan aku begitu gembira.. sering kali aku terasa sunyi tanpa dia.. sesunggunhya, tiada dua baginya di sisiku.. sering kali juga aku teringatkan dia ketika makan.. dan ketika itu juga makanan yang dikunyah terasa seperti pasir.. kesat dan pedih untuk di telan.. malah air mata begitu mudah untuk jatuh mencurah membasahi pipi..

namun aku percaya tiada kedukaan yang abadi di dunia ni.. seperti biasa, aku akan terus senyum.. dia pernah berpesan, jaga hubungan persaudaraan.. jangan bermusuh dan bergaduh.. bukankah Allah telah menjanjikan ganjaran yang berlipat kali ganda jika kita melakukan kebaikan dan balasan yang setimpal dengan kejahatan yang kita lakukan di dunia.. oleh itu, aku sering kali memaafkan kesalahan orang lain.. dan meminta maaf jika pernah melakukan sebarang kesalahan.. memberi maaf adalah jalan terbaik.. itu yang di pesan oleh arwah ibuku..



P/S: MOOD KE CAMERON HIGHLAND MEMBUAK2 PULAK!! NAK PANJAT BUKIT KAT BRINCHANG :) NAK MAKAN AISKRIM STRAWBERI KETIKA HUJAN!! 



Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

No comments: