Sebalik Tabir Pembikinan: PASU

hahaha.. korang mesti tak tau kan pasal filem terbaru tajuk pasu.. hahahahaha tipu jelar!! meh sini aku sebenarnya nak ceriter sket pasal aku membuat pasu emas.. kaya ke aku sampai pasu perhiasan pun di perbuat dari emas?? memang kaya!!


pasu yang aku buat nih terhasil dari span bunga.. ala yang makcik2 selalu guna buat cucuk bunga tuh.. warna hijau.. kenal kan.. korang cantum2kan ia guna gam dunlop.. then akan jadi satu blok yang besar!! himpit dengan benda berat supaya ianya bercantum dengan rapat dan kemas!!

inilah bahan2 nya.. beberapa biji span hijau.. gam dunlop.. dan penyapu gam!!
setelah kering barulah boleh kita ukirkan ia.. ukir lah nak buat bentuk ape pun!! ingat!! bentuk ape pun :)

ukirlah bentuk ape pun.. hahahah!!
tips : anda boleh menggunakan kertas pasir untuk melicinkan permukaan span yang diukir..

gigihkan!!?

buat kerja ni jangan takut berselerak.. kerana anda memang akan jadi berserabut!!

ini da siap.. pastuh gamkan gold dust!!
pastuh sapu gam, then taburkan gold dust secukup rase.. tunggu sampai kering dan bolehlah dihias.. selesai.. :)

kann..!!! da siap!! hiaslah dengan ape pun..

cantekk kan!?
okeyh!! so pasu da selesai.. di bawah ini pula adelah gambar2 gigih aku menyiapkan pentas.. lihat!! gaygeh kan!!?

hah!! gigih betul mengangkat menda alah neh!!

gosok mata yang da mengantok!!
hahahaha banyak tol iklan mase buat kerja nih!!
sape nak kena bungkus kain emas!??

memang aku berselerak!! matilah!!
hehehehe..


P/S: BILA LA AKU NAK BEREHAT NEH?? BERANGAN BERCUTI LAMA DAH.. CUTI TAK DAPAT2 LAGIK!!



Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

2 comments:

LuMos mAXimA said...

rindu u~

Ryu Hazmie said...

tular!! rindu gak lyn :p