Hanya Melihat Bintang

semalam aku melihat bintang.. masih bersinar dan terang.. apakah bintang itu tidak pernah letih untuk berkelip? pernahkah bintang berasa sayu dan bersedih hati? 




kenapa dia selalu membuat orang tenang jika melihatnya..?


bintang kelihatan berseri membuatkan aku tersenyum.. cantiknya bintang, aku berkata sendiri.. melihat bintang yang bekerdipan jauh membuat hati ini menjadi sayu.


apakah memang telah ditakdirkan aku tidak akan menggapainya.. aku hanya mampu melihat dari sini.. tempat yang tersorok.. mungkin bintang tidak tahu.. aku melihatnya saban malam.

malah bintang juga tidak sedar aku dan jutaan manusia sedang memerhatinya.. 


aku akan tetap terus melihat bintang.. sampai saat aku tak lagi berpeluang melihatnya..



P/S : TIGA BINTANG TETAP DI HATI :)


Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

No comments: