Dan Aku Bukan Orang Kaya Pun

Arini aku berpeluang bermain dengan hunny dan doney walaupun sekejap.. huhu.. rindukan mereka dua ekor neh!! seronok melihat haiwan kesayangan aku ni membesar.. nakal betul.. tapi siriyes aku cakap, mereka ni sangat comel :p tengok la tuan dia kan!! hahahahah..

gambar neh saje iklan.. ahahah busy tol aku minggu nih!!
beralih kepada penjagaan mereka berdua.. aku rasa tanggungjawab besar lah bela haiwan ni.. yelar.. bayangkan, aku sekarang da tak merayap lama2 lagi.. setiap ari aku akan meluangkan masa bersama hunny dan doney.. aku akan pastikan kalau aku pergi kemana2 yang memerlukan aku bermalam, pasti mereka akan dibawa.. kekasih pun aku tak buat macam tu!! hahahahaha.. nasib lah sape jadi kekasih aku!! makan ati! erk sori sayang :)

kalau buat kursus pemeliharaan haiwan pun boleh kot (~_~)
setiap pagi aku akan membersihkan bekas air.. berikan mereka cahaya matahari kira2 sejam.. sebab aku takde lampu lagi nak bekalkan kat akuarium kure2 nih.. kemudian cek cengkerang dan kulit takut kalau2 ade alga yang melekat.. sebab tu mereka ni bersih!! nak jaga haiwan ni mudah je sebenarnya.. kena study betul2 baru boleh bela.. kalau tak cukup pengetahuan, aku sarankan baik jangan bela.. kesian nanti.. nak bela kucing pun kena tau pasal kucing tau.. bukan suka2 je..

aku pun simpan angan2 nak beli akuarium yang lengkap dengan set cahaya dan sistem penyulingan air utk dua ekor kura2 aku nih.. untuk kesihatan mereka aku cuma berikan mereka kalsium.. selain makanan pallet dari nutrafin basix.. ini cukup untuk bayi kura2 seperti hunny dan doney :)


P/S : BUAT BAIK SESAMA KITA DI MUKA BUMI INI.. DIJAMIN BAIK DI AKHIRAT NANTI :)SENYUM

Sekecil Hati Hamster (Ryu Hazmie)

No comments: