Perincikan Kehidupan

Hurm.. sibuk pulak aku memperincikan setiap benda disekeliling aku sejak dua tiga ari neh! nak tau kenapa, tunggulah masa yang sesuai untuk aku cerita. mata pun da berpinar neh :)


hampir segenap ruang aku selongkar untuk mencari sesuatu yang dianggap sudah tiada nilainya.. hampir sama seperti mencari sampah. tapi sebenarnya jika dihias, diberi sentuhan yang bagus, benda buruk pun boleh jadi cantik. malah sayang pulak nak buang. terus menjadi mahal dan berharga. :)) mcm tulah jugak manusia ni.. 


andai ada yang dianggap tidak berguna dan sudah tidak diperlukan itu salah sama sekali. setiap manusia tu mempunyai fungsi dan kepentinganya yang tersendiri.. jika memandang rendah pada diri sendiri bagaimana nak maju.. kenalah sayangi diri terlebih dahulu.. bagunlah dari tidur. ramai yang masih sayangkan diri ni. semua yang ade di dunia ini tidak pernah kekal. yang perlu kita bawa adalah amal kebaikan, iman dan taqwa. namun kejayaan di dunia ini janganlah lupa ye.


hah, da banyak mengarut ni teringat pulak satu lagu neh! fatwa pujangga. lagu ni dulu pernah dinyanyikan oleh insan yang pernah ryu sayang..sape tuh biarlah rahsia :p dalam banyak2 lagu yang dia nyanyi, lagu inilah yang menjadi kegilaanku :)


apa pun teruskan kehidupan, terus maju, pandang ke depan dan senyum!! :) SEMANGAT!!

jom layan..

T'lah kuterima suratmu nan lalu
Penuh sanjungan kata merayu
Syair dan pantun tersusun indah, sayang
Bagaikan madah fatwa pujangga

Kan kusimpan suratmu nan itu
Bak pusaka yang amat bermutu
Walau kita tak lagi bersua, sayang
Cukup sudah cintamu setia

Tapi sayang sayang sayang
Seribu kali sayang
Ke manakah risalahku
Nak kualamatkan

Terimalah jawapanku ini
Hanyalah doa restu Ilahi
Moga lah Dik kau tak putus asa, sayang
Pasti kelak kita kan bersua


No comments: